ارتباط با
پشتیبانی آنلاین

ثروت آفرینی | اصولی که باید برای ثروتمند شدن بدانید

زمان مطالعه 5 دقیقه
آخرین بروزرسانی 24 مرداد 1403
ثروت آفرینی   فرزاد نشاط
زمان انتشار 24 مرداد 1403
ثروت آفرینی | اصولی که باید برای ثروتمند شدن بدانید

ثروت آفرینی نیازمند تلاش، نظم، زمان و از همه مهمتر تسلط به تکنیک‌های خلق ثروت است. این تکنیک‌ها ‌می‌توانند به هر کسی کمک کنند تا در یک بازه زمانی منطقی، ثروت خلق کرده و آن را رشد دهد. بنابراین هرچه زودتر با تکنیک‌های ثروت آفرینی آشنا شوید، شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود. نکته مثبت این تکنیک‌ها در این است که لازم نیست حتما در ابتدا سرمایه زیادی داشته باشید. در واقع، ‌می‌توانید با استفاده از انواع متدهای افزایش درآمد از مشاغل، سرمایه مورد نیاز را فراهم کرده و با رعایت اصول ثروتمند شدن، در درجه اول ارزش پول خود را حفظ کرده و در درجه دوم مقدار آن را رشد دهید.

اصل اول ثروت آفرینی

اصل اول ثروت آفرینی؛ افکار منفی را کنار گذاشته و ذهنیت مثبت خلق ثروت را در خود بپرورانید.

امروزه، تاثیر افکار منفی و نقش مخرب آنها در عملکرد افراد بر کسی پوشیده نیست. این موضوع، در زمینه ثروت آفرینی نیز تاثیر به سزایی دارد. تا به حال چند بار جملاتی همچون «من نمی‌توانم پولدار شوم»، «پول، پول می‌آورد. من که پول ندارم» را شنیده‌اید؟

تمام افراد ثروتمند، هدف پولدار شدن را ابتدا در ذهن خود ایجاد کرده‌اند، بنابراین شما نیز همانند آنها رفتار کنید. البته منظور ما فقط فکر کردن به ثروتمند شدن، نیست. در مراحل بعدی، اصولی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از آنها بدون سرمایه اولیه، مراحل افزایش درآمد و خلق ثروت را شروع کنید.

 اصل دوم ثروت آفرینی؛ با استفاده از مهارت‌های خود، درآمد کسب کنید.

 اصل دوم ثروت آفرینی؛ با استفاده از مهارت‌های خود، درآمد کسب کنید.

گرچه کسب درآمد از یک شغل برای شروع ثروت آفرینی، امری کاملا بدیهی بوده اما مسئله‌ای ضروری است. شما نمی‌توانید، بدون هیچ‌گونه پولی، ثروت خلق کنید اما ‌می‌توانید با مهارت خود، پول (هرچند اندک) به دست بیاورید.

همه ما مهارت‌ها یا تخصص‌هایی داریم که به علت عدم به کارگیری صحیح، نتوانسته‌ایم از آنها درآمد مناسبی به دست بیاوریم. به عنوان مثال، یک معلم ممکن است هیچ وقت مسیر ثروت آفرینی را شروع نکند چون گمان ‌می‌کند با استفاده از تخصص خود قادر به کسب ثروت نیست. در این زمینه باید به آقای «جک ما» (Jack Ma) چینی الاصل که معلم زبان انگلیسی است، اشاره کنیم. او در ابتدا با درآمد اندکی از شغل معلمی گذران زندگی می‌کرد اما اکنون یکی از بنیان‌گذاران وب سایت علی بابا و میلیاردی است که به گزارش وب سایت فوربز، ثروتش بالغ بر ۲۴ میلیارد دلار است. بنابراین هیچ وقت شغل خود و درآمد آن را دست کم نگیرید.

پس ‌می‌توانید بدون سرمایه و از درآمد حاصل از تخصص، شروع کنید و در ادامه با یادگیری تکنیک‌های افزایش درآمد از مشاغل در کنار سرمایه گذاری و رشد پول، مسیر ثروت آفرینی را تا انتها بپیمایید. تکنیک‌های خلق ثروت در دوره ثروت آفرینی با متد PS3M، توسط استاد هومن مقراضی، میلیاردر خودساخته ایرانی آموزش داده ‌می‌شوند. متد این دوره که بر مبنای دانشِ روز و تجربیات خود آقای مقراضی در خلق ثروت است، ‌می‌تواند راهگشای تمام کسانی باشد که قصد دارند در زندگی خود تغییرات مثبتی خلق کنند.

ثروت آفرینی؛ با استفاده از مهارت‌های خود

اگر هنوز شغلی انتخاب نکرده‌اید، سوالات زیر و پاسخ به آنها راهگشای شما خواهد بود:

  1. از چه کاری لذت می‌برید؟ سعی کنید شغلی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید و معنای زندگی‌تان با آن عمیق‌تر ‌می‌شود.
  2. در چه کاری خوب هستید؟ مهم است که شغل دلخواه شما با تخصص‌تان در یک راستا باشد.
  3. کدام شغل، درآمد بیشتری خواهد داشت؟ در راستای لذت و تخصص، شغلی را انتخاب کنید که درآمد بیشتری پرداخت ‌می‌کند.
  4. چطور به شغل دلخواه خود می‌رسید؟ برنامه‌ریزی برای آموزش و کسب تجربه، مسیر یافتن شغل را هموار ‌می‌کند.

اصل سوم ثروت آفرینی

اصل سوم ثروت آفرینی؛ اهداف مالی خود را مشخص کرده و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنید.

ثروت آفرینی با یک چشم‌انداز و برنامه شروع ‌می‌شود. به خاطر داشته باشید که باید هدف مالی خود را به شکل منطقی تعیین کنید. به عنوان مثال، فردی که ۵۰ میلیون سرمایه داشته اما شغلی ندارد، نمی‌تواند انتظار داشته باشد ظرف یک سال، ثروت چند میلیاردی به دست بیاورد. خلق ثروت برای هر کسی امکان‌پذیر است اما فرآیند آن یک شبه نیست.

  • هدف مالی شما چیست؟ خرید ماشین برای فرزندان؟ خرید خانه دوم؟ خرید یک کسب و کار بزرگ؟ تامین مالی برای بازنشستگی زودهنگام؟ و ... .

متاسفانه، اغلب افراد توانایی برنامه‌ریزی کردن به شکل اصولی را ندارند. در نگاه اول برنامه ریزی، مفهومی ساده به نظر می‌رسد که هر کسی قادر به انجام آن است. با این حال، اغلب مردم از تکنیک‌های برنامه‌ریزی در راستای اهداف مالی خود بی اطلاع هستند. در دوره ثروت آفرینی، مدل‌های حرفه‌ای و علمی برنامه‌ریزی آموزش داده ‌می‌شود. پس از آن نوبت شماست که پیوستگی در انجام این برنامه‌ها را رعایت کنید.

 اصل چهارم ثروت آفرینی؛ پول خود را در مسیر درست هدایت کنید.

اصل چهارم ثروت آفرینی؛ پول خود را در مسیر درست هدایت کنید.

اگر تکنیک‌های افزایش درآمد مربوط به مراحل قبلی را یاد گرفته باشید، ‌می‌توانید با پول خود، مسیر ثروت آفرینی را ادامه دهید. در این راه، مبانی علم اقتصاد به شما کمک خواهد کرد.

  • پول خود را در بانک پس‌انداز کنیم؟

در حال حاضر، پس‌انداز پول در بانک، علاوه بر اینکه نمی‌تواند به مرور زمان شما را ثروتمند کند، از ارزش سرمایه شما نیز کم خواهد کرد. در کشور ما، نرخ تورم بیشتر از نرخ بهره بانکی است، پس در عمل سرمایه افراد پس از یک سال سپرده‌گذاری در بانک همان قدرت خرید سابق را نخواهد داشت.

  • برای شروع فعالیت اقتصادی، وام بگیریم؟

بهترین زمان برای وام گرفتن، هنگامی است که برنامه مشخصی برای سرمایه گذاری یا شروع یک فعالیت اقتصادی دارید.

  • در دوران رکود و تورم، با پول خود چه کنیم؟

سرمایه گذاری در دوران رکود و تورم، یکی از گزینه‌های مطلوب برای رشد پول است. با این حال، افراد باید توانایی انتخاب بازار مالی (طلا، ارز، بورس، ملک، خودرو و ...) و زمان مناسب ورود به آن را داشته باشند.

متد خلق ثروت PS3M، پاسخ به سوالاتی از این دست را با ارائه راهکارهای عملی، در اختیار شما قرار خواهد داد.

 اصل پنجم ثروت آفرینی؛ حرف آخر را مدیریت اصولی می‌زند.

اصل پنجم ثروت آفرینی؛ حرف آخر را مدیریت اصولی می‌زند.

یکی از مهمترین اصول ثروتمند شدن، مدیریت صحیح است.

 اصل پنجم ثروت آفرینی؛ حرف آخر را مدیریت اصولی می‌زند.

تمام افراد به طور یکسان، ۲۴ ساعت شبانه‌روز را در اختیار دارند، اما چطور یک نفر ‌می‌تواند از این زمان برای میلیونر شدن استفاده کند اما سایر افراد نمی‌توانند؟ حتما شنیده‌اید که «زمان معادلِ پول است.» بنابراین باید نحوه استفاده درست از آن را بدانید.

 اصل پنجم ثروت آفرینی؛ حرف آخر را مدیریت اصولی می‌زند.

هنگامی که انرژی یک فرد به صورت همزمان، درگیر کارهای متعددی ‌می‌شود، پتانسیل کسب درآمد کاهش پیدا ‌می‌کند. بنابراین مهم است که بدانید کدام شغل یا فعالیت اقتصادی یا تکنیک افزایش درآمد را در اولویت اول قرار دهید.

 اصل پنجم ثروت آفرینی؛ حرف آخر را مدیریت اصولی می‌زند.

ثروت آفرینی در گرو مدیریت پول و سرمایه‌ای است که با زحمت به دست آورده‌اید. فرض کنید شخصی بدون مدیریت درآمد خود، تمام آن را خرج کند و یا بدون  توجه به اصل مدیریت سرمایه، در کسب و کارها یا سرمایه گذاری‌هایی شرکت کند که ارزش پول او را کمتر کرده یا با ضرر همراه سازد. متاسفانه حتی کسانی که سرمایه زیادی داشته باشند اما نتوانند به درستی آن را مدیریت کنند، دیر یا زود آن را از دست خواهند داد. در اینجا نیز ‌می‌توان به کم اهمیتی میزان سرمایه اولیه برای ثروتمند شدن پی برد.

سخن پایانی

در این قسمت به بررسی اصول ثروت آفرینی پرداخته و دانستیم با ایجاد ذهنیت ثروتمند شدن، کسب تخصص، برنامه‌ریزی، هدایت پول در مسیر صحیح و تکنیک‌های مدیریتی ‌می‌توان به ثروت دست یافت. هر کدام از این مراحل تکنیک‌های علمی و به روزی دارند که در دوره ثروت آفرینی آموزش داده ‌می‌شوند.

 

جهت آشنایی با سایر موضوعات مربوط به کسب ثروت از مقالات زیر استفاده کنید.

 

سوالات متداول

۱- آیا ثروت آفرینی، بدون سرمایه اولیه امکان‌پذیر است؟

بله. هر کسی مهارت یا تخصصی در انجام یک کار دارد یا ‌می‌تواند این مهارت را به دست بیاورد. درآمد حاصل از این شغل ‌می‌تواند با تکنیک‌های علمی افزایش یافته و پس از آن، سرمایه اولیه (هرچند اندک) برای شروع فعالیت‌های سرمایه گذاری و مدیریت پول به وجود ‌می‌آید.

 

 

: ارسال نظر
آموزش بورس

ورود با کد یکبار مصرف

کد بازیابی به ایمیل و شماره موبایل ارسال شد

این کد حداکثر 5 دقیقه اعتبار دارد

کد شش رقمی (عدد لاتین)

آموزش بورس

ورود

آموزش بورس

ثبت نام

از قبل حساب کاربری دارید؟ ورود