عنوان | توضیحات | |
---|---|---|
نام شرکت | شرکت پخش البرز | |
نماد | پخش | |
سال تاسیس | 1353 | |
سال عرضه اولیه | 1387 | |
سهامداران عمده | شركت سرمايه گذاري البرز 59 درصد | |
موضوع فعالیت | مواد و محصولات دارویی | |
محصول شرکت | پخش محصولات دارویی داخلی و وارداتی،دپارتمان توزیع مواد غذایی | |
عوامل موثر بر نرخ فروش | توزیع مویرگی دارو در سراسر ایران | |
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت | افزایش کمیسیون ناشی از افزایش نرخ دارو | |
مهم ترین هزینه های شرکت | دور زدن تحریم،هزینههای عمومی و اداری |
شرکت پخش البرز (پخش) در سال 1335شروع به کار کرد.این شرکت که وابسته به شرکت سرمایه گذاری البرز میباشد، یکی از قدیمی ترین شرکت های توزیع کننده کالا و نیز اولین شرکت پخش پذیرفته شده در بورس کشور می باشد. تمامی مراکز توزیع شرکت پخش البرز در دو لاین دارو و کالاهای مصرفی مشغول به فعالیت میباشند.
عوامل موثر بر درامد نماد پخش
جز معدود شرکتهای پخش می باشد که توزیع مویرگی دارو در سراسر ایران دارد که ابزار قدرتمندی به شمار می روند که می توانند زنجیره ارزش شرکت را شکل داده و در تعریف، بازنگری و جاری سازی استراتژیهای تنوع خدمات، یاری رسان مدیران شرکت باشند .
سهم پخش یکی از زیر مجموعه های گروه سرمایه گذاری البرز دارو می باشد و می تواند با محصولات تولید شده توسط زیر مجموعه های این هلدینگ اهرم فشار فروش در مراکز خرید ایجاد کند.
بازار هدف سهم پخش عموم مردم ، بیمارستانهای دولتی و خصوصی، ارگانهای دولتی و نظامی می باشد.
محصولات شرکت پخش البرز
ماهیت سهم پخش، پخش محصولات دارویی تولید داخل کشور و یا داروهای وارداتی می باشد.
همچنین سهم پخش، پخش دپارتمان توزیع مواد غذایی نیز دارد.
عوامل موثر بر هزینه های نماد پخش
هزینههای عمومی و اداری، هزینههایی هستند که فارغ از زمینه کاری، در هر فعالیت اقتصادی مورد توجه قرار دارند که شامل: هزینه های حمل و نقل، حقوق و دستمزد پرسنل، هزینه امور دفتری ، هزینه های تامین مواد اولیه ، هزینه های واردات محصولات از شرکت های خارجی ، تعمیر تجهیزات مستهلک شده ، بازپرداخت تسهیلات دریافتی از بانک ها،هزینه خدمات پس از فروش هزینه پشتیبانی محصولات و در نهایت هزینه تبلیعات و بازاریابی می باشد.
تاثیر افزایش نرخ دلار نماد پخش
به طور مستقیم تاثیری ندارد ولی به دلیل اینکه درآمد شرکت از حق العمل (کمیسیون) فروش محصولات دارویی می باشد، افزایش نرخ دلار می تواند برای شرکت های تامین کننده یا وارد کننده هزینه اضافی را تحمیل می کند که در نهایت منجر به افزایش نرخ دارو می گردد. بنابراین شرکتهای پخش میتوانند از افزایش نرخ دارو، کمیسیون بیشتری را دریافت و سود بیشتری داشته باشند.
سایر عوامل موثر بر سودسازی سهم پخش
دسترسی کامل و به روز به این بخش از تحلیل های 300 سهم معروف بازار، مختص اعضای VIP میباشد اما چکیده این مطالب را می توانید به صورت رایگان در کانال تلگرام ما داشته باشید.
سهم پخش گزارش درآمدی خود را منتشر کرد
...
برای مشاهده متن کامل تحلیل، لطفا وارد وبسایت شوید.
گزارش میاندوره ای سهم پخش در کدال منتشر شد
...
برای مشاهده متن کامل تحلیل، لطفا وارد وبسایت شوید.
قیمت سهم پخش به محدوده مقاومتی رسیده است
...
برای مشاهده متن کامل تحلیل، لطفا وارد وبسایت شوید.
بر اساس گزارش فعالیت ماهانه نماد پخش در کدال فروش شهریور ماه سال 1403 معادل 1996.8 میلیارد تومان گزارش شده است، که تغییرات زیر را داشته :
در مقایسه با ماه گذشته افت 7%
در مقایسه با میانگین فروش ماهانه رشد 3%
در مقایسه با مدت مشابه افزایش 8% داشته است.
توزیع دارو به عنوان اصلی ترین بخش درآمد ماهانه شرکت پخش البرز ( پخش ) بوده که در مقایسه با ماه گذشته کاهش 7 درصدی را تجربه نموده است.
مجموع فروش سهم پخش از ابتدای سال مالی تا پایان شهریور ماه 11679میلیارد تومان برآورد شده است که در مقایسه با مدت مشابه 18% افزایش داشته است و طی این مدت 56% از کل درآمد سال قبلی محقق شده و پیش بینی میشود پخش در گزارش میاندوره ای با افزایش EPS همراه باشد.
پیشنهاد مطالعه بیشتر:
فروش نماد پخش در مرداد ماه سال 1403 مبلغ 2145 میلیارد تومان بوده است.
فروش ماهانه شرکت پخش البرز ( پخش ) افزایش 13 درصدی نسبت به ماه گذشته، همچنین افزایش 14 درصدی نسبت به متوسط ماهانه و همچنین افزایش 19 درصدی نسبت به مرداد ماه سال گذشته داشته است.
محصول اصلی نماد پخش پخش دارو های انسانی بوده که افزایش 13 درصدی مبلغ فروش نسبت به ماه گذشته داشته است.
مجموعا از ابتدای سال مالی افزایش 20 درصدی درآمد 5 ماهه نسبت به مدت مشابه داشته است و طی این مدت 47% از کل درآمد سال گذشته را محقق نموده است.
پیشنهاد مطالعه بیشتر:
درآمد شناسایی شده شرکت پخش البرز ( پخش ) طی دوره یک ماهه 1897 میلیارد تومان روی کدال گزارش شده است که در مقایسه با ماه گذشته 5% کاهش و در مقایسه با متوسط ماهانه 1% افزایش داشته است.
درآمد فرابورس در چهارمین ماه از سال مالی نسبت به تیر ماه سال گذشته 16% افزایش داشته است.
درآمد اصلی سهم پخش از طریق توزیع و فروش میباشد، این سر فصل افت 5 درصدی نسبت به ماه گذشته داشته است.
فرابورس طی 4 ماه از ابتدای سال مالی 36% از کل درآمد سال گذشته را محقق کرده است و نسبت به مدت مشابه افزایش 20 درصدی داشته است.
پیشنهاد مطالعه بیشتر:
شرکت پخش البرز در گزارش صورت مالی فصل بهار درآمد های عملیاتی خود را 21%، سود ناخالص را 27% و سود عملیاتی را 4% نسبت به بهار سال گذشته افزایش داده است. EPS پخش 18.7 تومان بوده است که نسبت به بهار سال گذشته کاهش 68 درصدی داشته است. پیش بینی میشود طی 9 ماهه تا پایان سال مالی 25000 میلیارد تومان به عنوان درآمد عملیاتی و 22284 میلیارد تومان به عنوان بهای تمام شده داشته باشد.
پیشنهاد مطالعه بیشتر:
کد بازیابی به ایمیل و شماره موبایل ارسال شد
این کد حداکثر 5 دقیقه اعتبار دارد